1234HI5

i you very much

LOVE 1 ( part 2 )


Saturday, October 15, 2011

Dengan nama Allah dengan maha penyayang lagi maha mengasihi 




Hai , nih adelah sambung cerita LOVE 1#

Orang1 : Kau jangan , kang jadi jodoh kau , baru tau . 
Gadis : Sudah lah kau , k bye .


Cuaca yang tidak menentu pada akhir-akhir ni , menyebabkan si gadis terpaksa menggunakan sepenuhnya perkhidmatan awam iaitu bas . Dengan kesesakan di dalam bas , si gadis terpaksa berdiri di dalam bas kerana tiada tempat untuk duduk . Dalam masa yang sama , 

Si teruna : Hei , kau lagi . 
Si gadis : *madah nampak muke kau je , bosan betol . Aah lah , kau lagi
Si teruna : Banyak barang kau ? 
Si gadis : *senyum sinis , Aah , kenape kau nak bagi aku duduk ke ? 
Si teruna : Takde lah , aku tak cakap pun . Kau bukannya bini aku pun aku nak kasi tempat duduk , please lah . 
Si gadis : Hello , kau pikir aku heran sangat ke nak duduk , 
Si teruna : Belagak betol kau nih kan , 
Si gadis : So what brother , 
Si teruna : Suka hati kau lah perempuan . 

Sampai saja dirumah , Mak si gadis mula membebel kerana si gadis pulang lambat ke rumah 

Mak : Nak , kenapa balik lambat ? Nak magrib dah nih ? 
Si gadis : Ala mak , dalam bas tuh bersesak-sesak , pastu jam lagi . Mak tau jelaa kita bukan dok kat kampung , takde kereta lalu lalang sangat . 
Mak : Takdelah , mak risau lah kat kamu . Kamu tuh sowg je anak perempuan mak , abang adik kamu tuh bukannya boleh diharapkan sangat . 
Si gadis : Suka hati lah mak , 
Mak : Nak , mak ada hal nak cakap dengan kamu nih .
Si gadis : Apa dia mak ? 
Mak : Emm , kamu dah ade calon ke ? 
Si gadis : Apa nih mak ? Tak pernah terpikir sampai camtuh , tak ready lagipun
Mak : Takde lah , masa kau p outstation , ada orang datang rumah , nak jodohkan kau dengan anak dia 
Si gadis : Habis tuh mak setuju lah ? 
Mak : Mak cakap bergantung pada kau , yela mak bukan nya nak paksa-paksa kau , mak tunggu je keputusan kau . Apapun mak akan support kau . 
Si gadis : Thanks mak . Okay lah mak , nak mandi dulu . 

Di dalam bilik , si gadis berfikir siapakah gerangan yang bakal dijodohkan itu . Hensem kah dia ? Hodohkan dia ? 

To be continue , sambungan akan disambung lagi lepas 14 Disember 2011 , kerana mama saya sudah beri warning atas urusan saya madah ber-blog-ing . InsyaAllah saya akan teruskan usaha saya dalam blog-ing k , 
Dont worry be HAPPY :)


Much LOVE
Amirah Karim :D

NEW | OLD

© 1234HI5