1234HI5

i you very much

CINTA TERGANTUNG .


Tuesday, April 12, 2011

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang

Cerita ini adelah rekaan semata-mata . 
Terbitan 1234hi5 . 

Di laman sosial , 

Love Robots Pictures, Images and Photos 

Boy : Hai awak , 
Girl : Hey . 
Boy : Boleh berkenalan ? 
Girl : No , not interested . 
Boy : Yekeleh , pehal lak ? 
Girl : Saje . Tak minat couple couple nih . 
Boy : Okey , kita kawan jelah . 
Girl : Okey jugak :)

Lama kelamaan , satu ikatan persahabatan menjadi kerinduan bagi si perempuan . 

Girl : Hey awak , 
Boy : YOP , 
Girl : Mane menghilang ? 
Boy : Tak hilang kemane-mane . Rindu lah , jumpe jom 
Girl : Okey . 

Di satu taman yang indah , bisikkan bunyi burung yang berterbangan , bunga mekar di waktu pagi :)) Si perempuan bersama-sama kawannya ingin berjumpe dengan si lelaki , First time date kononnya . Cewaaah , 

Kawan : Weh , tu mamatnya ke ? 
Girl : Aah lah , asal aku ta nampak nih . 
Kawan : Kau kan mata juling , hidong mancung , pipi terserong serong . 
Girl : Sioooot lah kau ! Weh , malu lah nak jumpe dia . Segan aku . 
Kawan : Kau taklah sangat nak p kat dia , biar dia datang kat kau . Tak gentle lah mamat tuh ! 
Girl : Kau nih tak baik je kan . Hensem tak kau rase ? 
Kawan : Hensem lah weh , siapppp aa bawak DSLR siooooot , nikonn pulak tuhhh . 
Girl : Aaa , bosan gile . Ingat terhegeh hegeh ke ? 
Kawan : Amboi , nanti kowg date aku pinjam kamera dia , mane tau dia hapdate kat pacebook . Kahkahkah 
Girl : Perasan lah kau nih .
Kring kring . Mereka menuju ke tempat yang redup lagi angin berpush-push . Masing masing terkelu bahasa , hilang pandangan mata ke mata . HAHAHA . 

Boy : Tak sangke dapat jumpe kan ? 
Girl : Aah , kejap jekan ? 
Boy : Alaa . Penat penat pakai makeup banyak banyak tapi datang jumpe kejap . 
Girl : Kita bawak membe lah , kesian pulak dia sorang sorang . 
Boy : Oh , tapelah . Suwoh dia join sekali . Kan lagi baik , tadelah orang ketiga nanti antara kita . 
Girl : Okey lah . Kejap k kita panggil dia . 
Boy : Okey . 

------------------------------------------------------------

Seminggu selepas itu , sesudah hati bertemu ke jiwa , sebuah ikatan persahabatan ke bibit percintaan , Si boboy nih ajak lah si gegel nih couple dengan si gegel . Takan lah si boboy nih ajak si boboy kottt , PAHAM kan betoi betoi . 

Girl : Weh , si boy nih ajak aku couple lah weh ,
Kawan : Couple jelah . Kau nih , pikir study tapi hampeh jugak result . 
Girl : HOI , takyah lah saiko aku kan . Ntah lah , aku macam-macam pikir . Kau paham kan aku camne ? 
Kawan : Kau camne ? <------- budak lurus bendol sikit .
Girl : Tade pape lah , so camne nih ? 
Kawan : Kau couple je dengan dia . 

PADA MASA YANG SAME ! 

Boy : Weh , kau suroh lah si girl tuh terima aku , SUMPAH weh aku nak couple dengan dia . Aku janji aku jage dia dengan baik 
Kawan : Yeye . Aku akan tolong kau , tapi aku tak jamin dia suke kat kau or nak couple dengan kau ke tak .
Boy : Okey , janji kau tolong aku aa . Aku mengharap kat kau je sorang :((
Sesudah 5 bulan , result SBP keluar and si girl nih dapat result yang menggembargemburkan dunia kononnya . Dia terpilih dalam salah satu sekolah berasrama penuh di negeri terengganu . Proud tak orang ganu ? HEEE , then , si boy nih result dia boleh tahan tapi tahan kat sekolah lame dia jelah , so dowg nih terpaksa berlost contact for this relationship . Setia punye lah setia , si boy ini tunggu bagai setengah mati , asyik-asyik tanye kat si kawan dia nih . 

Boy : Weh , si girl ade contact kau tak ? 
Kawan : Ade , kenape ? Dia tak contact kau ke ? 
Boy : Jarang aa . Rindu doe aku kat dia 
Kawan : Oh , last week dia cerita kat aku , dia kena usha kat sane , tapi kau jangan risau lah , dia setia kott . 
Boy : Yeke ? Kau pasti ke ? 

Tergantung kan ? Tunggu part 2 , baru syooook betoi lah , lau panjang panjang KONFERM tak bace , sedangkan membe den sendiri cakap , " aku pakai like je , panjang nohh nak bace " Okey fine , siapa yang bace tuh dikenal as reader tuh yang beza nya reader dengan follower . Tak kesah lah . Sorry banyak perkataan "weh" kalau tengok kamus perkataan weh tuh bermaksud ape ek ? lupa aa , tengok aa cerita , tapi cam orang panggil aa gitu .

Tak ciplakk mane-mane . Aku sarankan kowg gih cari buku emilda , COMEL gile cerita tuh pasal tade pegangan agama , last last masok agama ISLAM ! islam for life . :D 
Thank you for reading . 

with love
amirah karim 

NEW | OLD

© 1234HI5