1234HI5

i you very much


Tuesday, July 16, 2013

Assalamualaikum. 

Waalaikumusalam. 

Before saya start dulu, saya nak ucapkan selamat menyambut bulan ramadhan al mubarak. Semoga bulan ini Allah memberikan 1001 hikmah kepada kita semua. Alhamduliah and tahniah kepada yang berjaya menunaikan rukun islam yang ke 3 sampai harini and jangan lupa juga solat itu pun penting. 

Dalam keadaan kita dibelenggu masalah jangan lupa bergantung kepada Allah. Berkongsi masalah dengan ahli keluarga dan rakan-rakan. Mungkin apa yang saya luahkan ini takde kena mengena dengan kamu semua. Tapi apalah salahnya kalau kita berkongsi cerita. Betul tak ? 

Syukur alhamduliah dan tahniah jugak kepada rakan2 matrik saya yang berjaya melangkah kaki ke universiti masing-masing. Mesti gembira kan ? Mesti tak suka dengan kosnya kan ? Mesti tak suka dengan universiti nya kan ? Jangan benci apa yang Allah berikan kepada kita, sedangkan Dia tengah menguji kita. Menuntut ilmu tak semestinya pada universitinya, pada kosnya tapi menuntut ilmu kan wajib mestilah kita wajib menuntutnya. Kepada calon2 yang tak dapat tawarannya, jangan risau. Masih banyak lagi yang boleh dipelajari contohnya menjahit, mengajar orang mengaji, memasak dan sebagainya. 

Lastly , doakan saya boleh teruskan kehidupan saya umpama di semenanjung nanti bila dah tiba di sabah. 

Much love , 
AmirahKarim


NEW | OLD

© 1234HI5