1234HI5

i you very much

3 WORDS part 2.


Tuesday, November 13, 2012

Allah maha melihat dan mendengar tentang segalanya.

Assalamualaikum,
Waalaikumusalam
Budak baru ea?
Aah, baru kat sini. Awak lak?
Samalah, baru jugak. Majoriti tak kenal.

             Setiap hari setiap masa setiap saat, semua orang akan berubah. Tak kiralah berubah dari segi fizikal mental dan emosi. Setiap orang yang kita sayang pasti akan meninggalkan kita suatu hari nanti, tidak kiralah cepat atau lambat. Tapi bila kita terkenangkan seseorang, terindukan seseorang, termimpikan seseorang, teringatkan seseorang, kenapa kita pendamkan apa yang kita rasa? Bukan susah pun nak luahkan even yang tiada pun kita boleh sedekahkan Al Fatihah kat diaorang inikan yang wujud depan mata kita. 

Too easy to make someone love you, but too hard to lose someone that you loved. 

             Seperti yang aku pernah mention dalam entry before nih. Kawan itu bukan segalanya. But sometimes the situation getting worst. Kawan je lebih, hati kita tah ke mana. Even through kita rapat dengan seseorang itu, tak semestinya kita boleh jadi baik selamanya. 10tahun kawan pun belum tentu dia ada rasa sayang kat kita. Hati orang, siapa tahu. Maybe satu hari nanti pun boleh ketagih nak kawan baru, tapi kawan lama disisirkan. Tapi memang semua orang boleh berubah and tak semua boleh berubah.

            " Friendship is the most valuable thing in our life " Betul ke? Atau sekadar kata-kata? But why dia tak boleh buktikan persahabatan itu paling berharga dalam kehidupan kita? Kat entry ni, aku taknak mention nama sesiapa pun. Maybe this is reminder for me too. Seriously, aku benci sangat bila orang buat kawan aku camgini. Kenapa bila dah habis zaman sekolah kau buat kawan aku camgini. Even through aku baik dengan kau, aku pun tak sangka aku terpaksa "terhegeh-hegeh" kat kau. Apalah masalah kau ni pun aku tak dapat nak pikiq lah. Bunyi cam childish right? But kau bukan haram, harus, sunat, wajib ambik tahu apa perasaan kawan baik kau. Memang senang weh nak tinggalkan seseorang. Easy as ABC and 123. Tapi hati ? Once dah berlobang, tak boleh nak repair balik. I hope you will read this entry.

             Dear Meera and Ezatul, aku tak tahu apa masalah kowg. Haha, very awkward right? Pretending someone else, doing fake smile and so on. Penat lah weh. Penat berpura-pura. Lantaklah kowg lah nak buat apa. Kalau dah susah, takyah cakap your " bestfriends " again. 

Sincerely, 
"Bestfriend" 

NEW | OLD

© 1234HI5