1234HI5

i you very much

3 WORDS


Sunday, May 06, 2012

Assalamualaikum , 

Hei, awak nih jahatlah. Suka buli kita.
Mana ada kita buli awak. Awak lagi jahat. Suka " tikam kita dari belakang"
Apa pulak awak nih, suka tuduh tuduh. Takbaik tau.
Bukan tak baik, tapi memang betul kan.
Ikut awak lah. Kita malas nak layan awak.
K, kita kawan sampai sini je.Bye.
~

            Terasa kelakar pulak imbas kembali zaman sekolah. Tak matang dalam semua perkara. Setiap sesuatu yang berlaku pasti ada pergaduhan. Kadang-kadang kita tak dapat berfikir secara matang bahawa kehilangan seorang kawan itu umpama nyawa hilang paras leher. Tapi itu dulu, terlalu berdosa sangat apabila tak kawan lebih 3hari. Nowadays kita dapat lihat dimanakah kesetiaan seorang kawan itu. Salah siapakah? 

            Jija cakap dengan aku, tak baik berkawan 3orang. Fine, pasti akan ada yang terpinggir/tersisir/diketepikan/dikecualikan and etc. Hal kawan bukan boleh diremeh temeh kan. Silap silap kat kubur tanya kang pasal kawan. Nak jawab apa? Maybe itu cukup buat aku, aku kenal setiap seorang kawan yang baik dengan aku. Even diorang pergi plkn pun still mesej aku. Aku bukan nak makan hati or whatever. Atleast tanya khabar ke, sihat ke, rindu ke. Now aku tak mesej semua orang, sebab aku kecik hati sangat. Macam aku tak pernah wujud dalam life diorang. Fine, mungkin aku fikir pasal diri aku, aku tak fikir pasal kowg. But cuba kowg ingat balik masa awal2 dulu. Aku bukan nak ungkit ke apa ke, bukan aku je terasa hati, orang yang "close" pun terasa jugak tau. 

           Maybe inilah titik permulaan aku kena terima kawan itu bukan segalanya. Jangan terlalu percayakan kawan itu kekal sampai satu tahap yang kita inginkan. Kemungkinan besar sikap/ sifat masing masing telah berubah. And 1more thing, Jija sendiri cakap dengan aku, aku memang busuk hati. And I admit that. Jah, Wady, rindu kowg. Nanti kita hangout k . *lap air mata*

          Uder, aku mintak maaf sangat if selama ni aku kutuk pasal kau pesume, buang if memang ada pun. Sometimes, nak jaga hati orang pun susah sampaikan terpasal berbual dengan orang lain pasal engkau. Tapi macam tak biasa pulak kena kutuk kan? Itu lumrah kehidupan

          Fazira, maybe panjang sikit kut aku nak cakap ini. If kau tak baca pun takpe. At least aku bagitau apa yang aku rasa. Firstly, aku mintak maaf sangat2 and aku rindu kau sangat5. Aku memang kecik hati dengan kau. Maybe kau pun ada kecik hati dengan aku even its past already. Masa hari Jija nak pergi plkn tuh aku memang pergi, tapi aku memang taknak reply mesej kau. Aku taknak jumpa kau, aku taknak berdepan dengan kau, aku malu sangat jumpa kau, sumpah aku rasa macam aku syok sendiri bila berkawan. Memanglah kawan itu seribu, tapi macam jija cakap tak baik kawan bertiga. *lap hingus lap airmata* Sometimes, rasa aku tak diperlukan, macam aku ni bukan siapa2 bagi kau. Aku tak rasa pun kat orang lain perasaan nih tau. Maybe jija ada bagitau kau, keluar dengan orang lain boleh, dengan member sendiri. *ANGKAT BAHU* . Kalau nak dibandingkan dengan orang lain , kenapa orang lain boleh je berusaha nak keluar dengan member dia sendiri? Teha takde transport, Uder takde transport, Nono puasa, Jija pergi check up, Gee duduk jauh pun boleh datang, diorang semua boleh datang. Tapi kau? Dengan Meera pesume? Cukuplah, aku malas nak omong kosong actually. Nothing much for you right ? And I'm sorry for everythings since we're friends. 

           Meera, hmm. Hi Meera? Macam mana kau sihat? Pakwe sihat? Haha, life is unpredictable right? Kadang kadang aku rasa aku nih fake sangat. Sangat sangat. Fake gila kan. Last aku mesej kau time aku ajak kau keluar kot. That time kau ada kimo lagi. Fine, itu boleh dipertimbangkan. Sumpah lah seh, aku terasa sangat kecik hati. Kalau pakwe kau nak marah aku pesume ke, aku tak kesah lah weh. Maybe kalau kitowg ajak kowg keluar mesti tak kena masa. Even banyak kali pun tak kena. But aku pun boleh keliru jugak, bila keluar dengan pakwe, kena pulak masanya. Padahal duduk 1bp jugak, maybe kau pun sendiri or fazira or siapa2 cakap pasal aku, keluar dengan jija pesume. But still aku sendiri boleh tengok siapa nak keluar dengan aku. Aku malas jugak nak bebel panjang, semua dah besar kot. Aku rasa aku macam budak kecik. Tapi apa salahnya aku cakap apa yang terlintas kat kepala aku nih. Tapelah, aku terima apa yang kowg buat kat aku. InsyaAllah kalau ada rezeki untuk kita berkawan, pasti itu akan terjawab sendiri. 


3 words, Please Forgive Me.
To be continue. 
Nur Amirah Abd Karim


NEW | OLD

© 1234HI5