1234HI5

i you very much

Cinta Antara Kita


Sunday, March 13, 2011

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang

Mohon keampuan kerena mimy sudah menjadi agak terlalu formal untuk menggunakan perkataan "mimy" so now mimy menggunakan panggilan "aku" sebagai pengganti diri . Okey ? Kurang sopan ? Tapeelah , kau simpan je kesopanan kau , bak kata cikgu saya " berkomunikasi menggunakan "aku kau" lebih merapatkan hubungan silatulrahim berbanding "awaksaya" 



Once upon time , there were 2 little boy and a girl with her scarf , heeee . cewaaahh . mereka sedang bermain di laman rumah Umie Aida , ketika itu Umie Aida sedang bertunang laaah kot . HAHA ,

Ketika kecil :
" Ira , awak maen lahh jaoh-jaoh , nih mainan kita laahh , awak p lah maen Baby doll awak tuh , nih permainan boboy taw , awak tatawu ape ape " tegas Daus
" Aiman , awak nih kenape ? Biarlah Ira maen dengan kita , betul tak Ira ? " sambung Fitri
" Fitri , kenapa Daus tak kasi kita maen dengan permainan dia ? Dia ade transformer kita ade Barbie doll , nanti kita balik rumah ambik transformer adek kita ye Fitri ? Kita tengok sape lagi kuat , kita punye ke Daus punye " balas Ira
" Alaaa Ira , tak moh lah gaduh-2 , nanti Mummy kita marah kita taw sebab tak damaikan awak dengan Daus , tak kesian ke kat kita ?" sambut Fitri ,
" Okey , nanti kita mintak maaf kat Daus and tanak kacau dia lagi " sentap Ira
" Haaa okey lahh , Ira , Jom makan Ice Cream and Ira reply JOMM . . . . . . 


Sekolah rendah :
Mereka disatukan lagi dalam kelas 6 Pintar , ketika dahulu Fitri dan Ira satu kelas yang sama iaitu kelas Pintar , dan Daus pulak di kelas Cerdik .

Suasana yang bising seperti pasar malam ,
" Bangun semua , selamat pagi cikgu " alalala dance Upin Ipin gitu ,
Cikgu Hamidah : Okey kelas , homework yang teacher bagi last week dah siap dah ?
Kelas 6 Pintar : Sudah cikgu , <---- berape ketul je jawab .
Cikgu Hamidah : Aiman , nanti tolong teacher pungut buku exercise okey ?
Aiman : Okey teacher , upahhhh ?
Cikgu Hamidah : Awak nih Aiman , kan dah besar tak malu ke mintak upah lagi ?
Aiman : Alaaarr teacher , gurau jer . Teacher , lagi berapa bulan kita nak UPSR ?
Cikgu Hamidah : Hai Aiman ? Awak yang nak pekse ke teacher ? Awak tak count ke lagi berape hari lagi ?
Aiman : Takkk teacher , okey lahh teacher . Nak p toilet jappp , tak tahannn .
Cikgu Hamidah :  Ishh budak bertuahhh . Ira , tolong teacher ,
Ira : Tolong ape teacher ?
Cikgu Hamidah : Petang nanti ade kelas tambahan , jadinya kamu boleh buatkan announment kat budak kelas kamu ?
Ira : Okey cikgu , no problemo !

Kelassssssssss ~ Kawan-kawan , petang nih ade kelas tambahan tawwww ! Teacher kate , siapa tak puas hati boleh jumpe teacher Midahhh .

Daus : WEHH Ira , takpayah lahh nak belagak jadi ketua , nak perintah-perintah segalak , gih mam aaaa kau
Ira : HOI , ape masalah kau aa ? Aku bagitaw ape yang patot aa , lau kau tanak gih suke hati kau lahh ,
Daus : Sudaahh la Ira , kau jeles sebab tade sape nak undi kau jadi ketua , takpayah nak buat publisiti murahan kat sini
Ira : Kurang asam ! Weh , lau kau tak puas hati dengan aku cakap jelahhh . Tak payah nak saiko-saiko , bajet lahh kau nih !
Daus : Bajet ? Kau tuhh yang bajet , bajet ketua , gile kuasa !
Fitri : EH ? kowg nih kenape ? Asyik nak bergaduh jer . Kitakan na UPSR , takan bende kecik dah besarkan ?
Daus : Nih aaa awek kesayangan kau nih , bajet betoi hidup dalam dunia nih , dasar gile kuasa , publisiti murahan , statement peliks .
Ira : Kau lahh bajet HENSEM , HOTTTT lagi dunia .
Daus : LALALALALALA , tak dengar . Ape dia ek Ira ?
Ira : Ira benci Daus
Fitri : Astaga ! Kowg , tak baik lah gaduh-2 , kita kan kawan .
Daus : Siapa kate dia kawan aku weh Fitri oi ,
Ira : Ira pown tanak ngaku dia kawan Ira , Ira tade kawan sejahat dia , mulot berapi , mulot longkang .
Daus : Bontot tongget
Ira : Gigi jongang
Daus : Mata juling , Ira juling ! Ira juling ,
Fitri : DAHHHHHHHH , sudah sudah ! Malas lah nak layan kowg nih , Ira ! Duduk tempat Ira , kau Daus , mehhh ikot aku !


Mereka tidak bertegur sampai satu tahap iaitu pabila result UPSR .
Fitri : Ira , dapat berape A ?
Ira : Alhamduliah , 5A . Fitri 5A jugak kan ?
Fitri : Aah , alhamduliah , berkat kita semua yang belajar bersungguh-sungguh . Daus dapat berapa ek Ira ?
Ira : Ntahh lah . Ira pown tatawu , dah lame tak nampak dia . Ntah-2 dia tanak ambek result , teruk barangkali .
Fitri : Ishhh Ira nih , tak baik je taw . Moga-moga dia dapat result cam kita jugak yee Ira

Daus : Fitt , kau dapat berape ? Mesti 5A , kan kau ketua pengawas sekolah .
Fitri : Alhamduliah 5A , kau pulak ?
Daus : Woaahh , greatt ! Aku tak sepandai kau , aku dapat 3A 1B 1C . shittt !
Fitri : Ishhh , tapelahh Daus , nanti pekse laen kau boleh usaha lagi . Aku tawu kau bole buat !
Daus : Aku tawu , takpayah nak nasihat aku lahhh weh , Ira dapat berape weh ?
Fitri : Alhamduliah , dia pun 5A and aku dapat tawu dia dapat MRSM Kota Tinggi sama dengan aku .
Daus : ohhh , tak sangke kau pandai jugak ye Ira , aku bangga dapat kawan cam kau , OH . Bagosh lah boleh kau teruskan bibit percintaan kau dengan dia ,
Fitri : Ish kau nih , cam tawu tawu je aku minat kat dia , tapi ntah lah dia cam tak suke je kat aku nih , siapa jelah aku nih .
Daus : Ape lahh kau nih bro , rilex aaa dia pasti suke kat kau . aku harap cinta kau dengan Ira ta berbalas langsung , for sure aku ade peluang kan Ira ? Aku akan pastikan aku dapat rebut hati kau . 
Fitri : Ermm , aku cube lahh usha-2 dia lau dapat . Aku nih dahh malu sikit dengan girls .
Daus : Takpayah nak malu , be gentleman bro !
Fitri : Okey lah , thanks dauss , dah nak magrib nih . Aku balek dulu aaa , kem salam dengan mummy kau k
Daus : Okey , btw congrates kawan !
Fitri : Thanks .

Zaman Remaja :
Aaaaa , bosannnya . Tade Fitri , Ira . Dowg dah jaoh dengan aku . Asal aa bapak aku campak aku kat Negeri Sembilan nih . BOSAN GILER ! dowg sedap-2 kat Kota Tinggi , aku mati kutu kat sini . Ira , aku rindu kau , rindu sesangat . Aku rindu nak gaduh dengan kau , rendu kau menangis , rindu kau sedalam-dalamnye . Bila agaknya kita dapat jumpe lagi ? Mesti kau dah couple dengan Fitri kan ? Fitri yang sangat menyayangi kau , tapi kau sedar tak ade lagi yang sayang kat kau jugak ? 


Zaman Dewasa :
Ira : Mummy !!! Ira nak pergi rumahh Fitt taw
Mummy : Okey , kem salam kat family dia k
Ira : Okey , bye mummy

Pabila sedang mengunggang motosikal dengan lajunya , tiba-tiba Ira terpakse brek emergency .
Ira : Hoiii ! Gile ape ! Nak mati ea ?
Daus : Wehh perempuan ! Kau tak nampak ke ade semut tengah melintas !
Ira : Masya Allah , weh semut je kot . Takan dok tengah-2 jalan ! Nak melayang nyawa bagi taw jelaaaa
Daus : Insya Allah .

Ira : Fitrrrii sayangggg !
Fitri : Eh Ira ? Lambat datang ? Okey tak nih ? Cam kena kejar hantu je ?
Ira : Tadelah , tadi ade orang lintas jalan semata-mata tengok semutt , gile betoi . heheeee ,
Fitri : Ohhh , tapelahh . Act pown fitt tengah tunggu Daus , dari tadi cakap nak datang tapi haram pown ta datang . Takot pulak ape-2 terjadi kat dia .
Ira : Alaaaaa , dia pandai jaga diri . aku harap kau tak ape-2 . nih first time kita ta jumpe lepas 5 tahun tak jumpe . aku rindu nak jumpe kau . agaknya kau dah berubah perangai ta ? teringat same-2 maen transformer . kau budak bajet hensem and aku tawu kau memang hensem pown ==" cume kau tak same cam Fitri , even dia caring dengan aku , tapi aku anggap dia as friend je , tak lebih cam aku sayang kau . 


Daus : Assalamualaikum kawan lame !
Ira Fitri : Waalaikumusalam Daus
Fitri : Wehh , nih kau ke Daus ? Laen benar ?
Daus : Well tengok orang lah weh , maken hensem tak aku ? Hai Ira , ape khabar ?
Ira : hensem sangat kau , tapi bajet jugak kau nih . pantang puji depan-2 . Ermm , khabar baik . Kau apecer ? Lame tak tengok kau
Daus : Aku makin hensem , kau tak nampak ke ? Kau tak rindu aku ke ?
Ira : Rindu sangat-2 . Rindu suare bajet kau , about kau aku rindu . Dalam taw rindu aku . :( Rindu kau ? bajet lah kau nih . Kau tak rindu aku ke ?
Daus : bajet kau kate ? kay fine , kau dah sayang kat Fitri boleh la na show off yang kau sayang dia . mampos lah kau Daus , kau takan dapat Ira lagi , shittt ! Loser lah kau daus . Rindu sangat Ira , kau je tak rindu aku . Yelaaahh , siape je aku dimata kau kan ?
Ira : Ekeleh , sudah lah Daus , dah orang tak rindu kau , nak buat camne .
Daus : Fitri , aku nak balek lahh , buat ape datang sini tapi tade function . Okey lah Ira , moga bahagia dengan Fitri , bye kowg . aku berharap yang aku takan jumpe kowg lagi . bye tok selamenye . 
Ira : Eh , takan tacing kot ?
Fitri : Daus , minom lahh dulu .
Daus : Tapelah , bye

Selang 15 minit kemudian ,
Kringkring , hello ? Masha ALLAH . Innalilah , okey saya ke sane .

Agaknya siapa yang meninggal ?

NOTES : Nih hanya rekaan semata-mata , tak semaksud tuk ape-2 , mintak maaf jika tersalah kate , tersilap bicara . Mohon kemaafan . 


IKHLAS : Mimy 
Like k :)

NEW | OLD

© 1234HI5