1234HI5

i you very much

ABDUL HAKIM ABDUL KARIM


Wednesday, February 09, 2011

Dengan nama Allah yang maha pengasih lagi maha penyayang 

siapa abdul hakim tuh ? mesti ta kenal kan ? Mimy rendu sangatt kat dia . Just now , dia kena antar kat hospital . Nak nanges kott , daa nanges dah pown . Petang tadi balek cam biase , dia dok kat sofa tengok tv , kat kepale ade kain basah . Then , mama suwoh tido kat atas . Sumpaa , arini dia baring kat bilik aku . Then , mama kasi benda kejadah ntah , for sure suntikan bagi masokkan air . Pagi tadi p check darah abg aku and disahkan abg den mangse demam denggi . 

Dia mintak mimy macam-2 , belikan air oren , tapi mimy ta buatkan pon . Ngedik kan mimy ? Pastu mimy teros tengok citer kejora dan bintang . Dalam pukol 6.45 , mama nak check abg mimy , dia ta gerak-2 pown . Mama teros panggil ayah , mama nanges ! Then on the spot kol 999 . Aku terkelu japp . Nak cakap ape ? Then ayah teros sambong . " Nih emergency call ? Saya Karim , orang medical . Anak saya pengsan , ta sedarkan diri , baru 5 minit yang lalu . Abdul hakim , 21 tahun , semalam saya baru ambek dia dari nilai , blablabla japp . Alamat uma 4 . . . . . . . . . . Rumah saya sebelah rumah farid mlt , blablabla , 

Private Call , " aah , rumah saya no 4 , jalan blablabla , 4/8 . aah , taman blablabla ."
Ayah call " Tadi saya dah call ambulans , kate otw . tapi ta sampai-2 pown ? " ........

Mimy , ambek air kat bawah tuh . ( bende tuh ape ntah namenya , tapi salu yang gantung then air dia masok dalam badan tuhhh ) " Mama na check tekanan darah abg . Cepat . 

Jiran " kita angkat jelaaa kat bawah , ambulans kejap lagi datang , sumpaa memang berat abg saya , 3 orang angkat pown dah cam terombang ambing , berpeloh-2 abg saya . Panas sangat kottt badan dia . Then 7.15 bawu sampai ambulans . 

Orang medical " Ohh , karim . dalame ker ? Dia pengsan sejak bile ? Eh , cam kenal . " Mama pown kenal . Hensem orang mlt tuhh . HAHA , stop . "Kita angkat dia dulu . Dia tabole bangon ker ? " Akim , bangon kim , bukan mate , istigfar akim ." " Tape , kita angkat je " " Bismillah " 

Kat luar rumah , orang mlt berbual dengan ayah , " eh Karim , lame lagi pencen ? " " lame lagi , setahun 4 bulan lagi " 

Nenek sebelah rumah berbual dengan saya , " Patotlaa semalam dengar bunyi orang muntah-2 ." " AAH , semalam akim muntah-2 , mama teros ambek dia kat nilai ,

Teknik imbas kembali
Isnin dia just demam biase , still p kelas lagi , makan panadol . Selasa pulak demam lagi , na p klinik . Then , mama kol teros ta angkat-2 . Mama cam risau laa . Then kol si epiy ( teman serumah abg saya ) dia demam cik , saya na belikan dia ubat . Abg saya ta sedar-2 dalam bilik . Terima kaseh epiy jagakan abg saya . 


Petang pas ambek mimy balek sekola , teros siap-2 ke nilai . Mimy ta p sebab arini exam . Okey . Ayah kate mase na bawak dia balek pown papah dia . Malam pukol 12.30 sampai rumah , then akim muntah-2 lagi . 

Sorry sangat . Ayat tunggang langgang sikit . Mimy otw na p hospital nih . Doakan abg mimy cepat sehat k :)

NEW | OLD

© 1234HI5